Dat niet iedereen een grote fan in van Call of Duty is al langer duidelijk, maar het aantal Dislikes voor de Call of Duty: Infinite Warfare trailer is nu echt buiten proporties, Activision vond het tijd om zelf ook op de commotie te reageren.

De Call of Duty reeks heeft al langer de kritiek te verduren dat het niet innoveert. De games draaien al bijna tien jaar op dezelfde engine (IW Engine) en die toont, volgens veel criticasters al lange tijd zijn leeftijd. Anderen zeggen dan dat Activision geen vernieuwing durft door te voeren; het is altijd hetzelfde. Dit werd pijnlijk duidelijk wanneer IGN een video postte waarop te zien was dat er een scene van Modern Warfare 2 gewoon opnieuw gebruikt werd in Ghosts.

CodIWcomment1

Door de hierboven vermelde redenen is het dan ook niet moeilijk dat gamers dit beu raken, en dat blijkt uit het aantal dislikes dat de trailers van de games op YouTube krijgen. Toe CoD: Ghosts trailer verscheen werd die vrij positief ontvangen, maar ook toen kreeg hij al heel wat dislikes. Dit werd alleen maar erger naarmate er meer Call of Duty’s verschenen. Call of Duty: Infinite Warfare werd echter enorm slecht ontvangen. De trailer kreeg op enkele uren al honderd duizenden dislikes. Momenteel staat de teller op 546.000 dislikes, tegenover 210.000 likes.

CodYouTubeDislikes

Activision vond het hoog tijd om te reageren op de commotie.

“Je moet de passie van gamers waarderen. Dit is een industrie die niet te vergelijken valt met eender welke andere en ook de fans zijn ongezien. We vinden het geweldig dat onze fans deze franchise toeëigenen en er zo’n sterke mening over hebben. Er zijn niet zoveel entertainmentreeksen die zo’n reactie kunnen losweken als Call of Duty en dat vind ik een goede zaak.

We weten dat er ook mensen in onze community zijn die nostalgisch terugkijken naar de oudere gameplay en dat is waarom we Call of Duty Modern Warfare Remastered hebben gemaakt. We hebben echter ook miljoenen fans die elk jaar innovatieve ervaringen willen zien verschijnen en Infinite Warfare gaat aan die verwachtingen voldoen.

Het goede nieuws is dat we beide zaken dit jaar kunnen afleveren en onze community samen kunnen houden. We zien natuurlijk de gepassioneerde meningen online, maar we kijken ook naar andere zaken en het feit is dat de game qua pre-orders al heel erg goed is gestart, ook al is het nog vroeg om al conclusies te trekken. De onthullingstrailer wordt ook vaker bekekn en qua aantal likes per view is de Infinite Warfare-trailer onze beste ooit.” – Activision CEO Eric Hirshberg

Nu blijk het echter dat Activision niet enkel reageert met een brief. Er zijn namelijk al heel wat negatieve comments op YouTube verwijderd.

CoDIWDeletedComments

Call of Duty: Infinite Warfare verschijnt 4 november op PlayStation 4, Xbox One en PC.

 

comments